An attempt to Dutch

OK…intro… I stayed at a girlfriend’s place in Ulft for a week by the end of March. Her mom is becoming a mom to me, and also a best friend, cool, huh? I spent  my time practicing dutch (ARRGGHHH…it’s SO difficult expressing your EXACT oppion in Dutch – not that any language when it comes to that matter actually :P). Here was an attempt to describe what we did at a certain day. I’ll translate it later, hihihi… It’s really just a simple short story about going to the woods…a practice on past tense 😛

Gisteren ben ik naar een echt bos geweest. Iemand heeft me vertelt dat hier in Ulft een leuk bos is, en dat het zou een leuk idee zijn om te vragen om naar het bos te gaan. Toen dacht ik dat het bos vlakbij was, en dat het was als de andere bossen die ik gezien had, een niet zo grote plek waar veel bomen groeien. Maar dan blijt het dat het bos verder was dan ik heb bedacht en we moesten met de auto om daar te komen.

Dus, gisteren middag zijn we daarnaartoe gegaan met ons drieën. We zijn met een kleine auto gegaan. Irene heeft achter het stuur gezat, ik heb naast har gezeten, en Irene Cecile heeft op de achterbank gezeten samen met Souvee.

Ik heb veel fotos genomen tijdens de ries, omdat ik het weiland fascinerend vond. Wij hebben op een kleine heuvel stilgestaan, zodat ik fotos kon nemen van het mooie landscaap. Daarna zijn wij terug gereist naar een bos, waar we onze auto in een parkeerplaats hebben gezet.

Ik heb in bewondering gestaan, omdat het wel een echt bos lijkt te zijn, en ook omdat het lijkt op de bossen in mijn eigen land. We hebbn op een klen pad gewandeld, waar wij Souvee hebben losgelaten. De kleine hondje heeft een beetje moeite gehad toen ze moest in de modder gelopen.

Na ongeveer een half uurtje zijn we bij een duur hotel aangekomen. We hebben daar op het terrasje gezeten om de omgeving te bewonderen. We hebben ook wat drankjes besteld. Maar wat gebeurde er, toen de serveerster terug is gekomen ment ons drankjes, heeft ze het blad uit haar hand laten glijden, en zijn ons drankjes op de grond gevallen. Dus moet ze nieuwe drankjes brengen. Net als in de bos, heb ik hier ook een paar foto’s genomen.

We zijn daar een half uurtje gezeten, daarna zijn we terug naar de auto getrokken. Voordat we terug naar Ulft reden, is Irene naar een mooie molen gereden, waar ze een foto waar ik voor de molen stond heeft genomen.

De hele reis lang heeft de zon geschenen, en de hele lucht was blauw gebleven. Het is een erg mooie dag geweest!

Well, at least with the pictures you kinda get the idea what I’m talking about :P.

~ by Anita Fei on March 31, 2005.

Leave a Reply

 
